true story..

Me..

Sunday, May 23, 2010

.: Nyaris-nyaris aku kemalangan akibat terlelap :.

~ bagai nak luruh jantung ini~
Petang kemarin, aku drive balik kampung...
sebelum memulakan perjalanan aku singgah sebentar kat KFC wit my family.. isi perut,,, almaklumla tak sempat nak masak..

Sepanjang perjalanan ke kampung... adik2 aku kat belakang tido.. aku n mum jak yg bercerita....sambil dengar radio... then.. aku terdengar sesuatu bunyi yg agak pelik kat keta aku.. so aku nekad padamkan radio sepanjang perjalanan bagi memudahkan aku mendengar bunyi2 yang datang dari keta aku..... aku pun ambil tindakan berjaga2 dengan memandu secara sederhana laju...

Setelah hampir 50minit perjalanan ke kampung....tiba di kawasan sekolah... aku langsung tak sedar yang aku terlelap hingga membuat pemanduan ku tidak terkawal... nasib baik my mum berterik... teriakan mum yang meyedarkan aku... aku hilang kawalan... Aku panik dan hampir2 menjunam ke dalam longkang... walaubagaimana pun aku bersyukur kerana aku masih terselamat.... aku tak dapat bayang kan seandainya ada kereta lain tiba2 muncul pada ketika itu.... pasti kejadian ngeri kan berlaku,,,,

syukur kepada ALLAH kerana masih memberi kesempatan pada aku untuk teruskan hidup...

No comments:

Post a Comment